Za nami istny maraton warsztatowy. Środa, czwartek, piątek i NIEDZIELA. Warsztat nr II w ramach preinkubacji oficjalnie zakończony.
Przed warsztatami każdy z zespołów wykonał sporą “pracę domową” w postaci wywiadów z przedstawicielami grup docelowych, do których kierują swoją innowację. Niektóre z ekip mają teraz nie lada orzech do zgryzienia, bo w wyniku tych mikro badań koncepcje wywróciły się do góry nogami. Czy jesteśmy zaskoczeni? Wcale! Temu właśnie służą wywiady z potencjalnymi użytkownikami i w tym tkwi istota projektowania w duchu DT 🙂
Zaczęliśmy od syntezy wniosków z wywiadów, by płynnie przejść do kluczowego etapu warsztatów: tworzenia PERSON. Analiza wzorcowych przedstawicieli grup docelowych, przy uwzględnieniu podstawowych danych demograficznych, ale i wiedzy / doświadczenia / motywacji i kontekstu społecznego, nie była łatwym wyzwaniem. Jednak jeśli nie wykonamy tej pracy, istnieje spore ryzyko, że zaadresujemy innowację do każdego (a tym samym, do nikogo).
Co przed nami? Po analizie problemów i doprecyzowaniu odbiorców, przechodzimy do rozwiązań. Zespoły mają czas do końca lipca na stworzenie nowych wersji koncepcji innowacji, a 26-27 sierpnia nastąpi “show time” i decyzja, kto otrzyma grant przejdzie do kolejnego etapu – INKUBACJI.
Dziękujemy za zaangażowanie i wspólny warsztatowy czas. Pamiętajcie, że w razie wątpliwości – jesteśmy 🙂