WYMODELUJ – wideomodelująca aplikacja VR
Bezpłatne szkolenie z certyfikatem organizowane w ramach cyklu #EDUpopo czyli EDUkacyjne POPOłudnia z innowacjami
WYMODELUJ to kolejna wyjątkowa innowacja edukacyjna, opracowana w POPOJUTRZE 2.0. Aplikacja powstała z myślą o uczniach i uczennicach z niepełnosprawnością intelektualną oraz zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku od 17 do 24 lat, uczących się w szkołach przysposabiających do pracy, którzy do tej pory mieli trudności w rozwijaniu swoich kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych.
Warto podkreślić, że nic nie stoi na przeszkodzie, by innowacja była stosowana w szkolnictwie specjalnym również dla młodszych uczniów.
WYMODELUJ to świetne narzędzie dla nauczycieli i nauczycielek szkół specjalnych, umożliwiające kierowanie procesem uczenia przy wykorzystaniu technik behawioralnych. Uczniowie/uczennice, zanurzeni w wirtualnej rzeczywistości, uczą się wykonania danej czynności, poprzez metodę modelowania, bez dystraktorów zewnętrznych, a mając poczucie sprawstwa i samodzielności w procesie uczenia się.
Dlaczego warto być z nami?
O innowacji WYMODELUJ
WYMODELUJ TO APLIKACJA VR, WIDEOMODELUJĄCA ZACHOWANIA SPOŁECZNE, OSOBISTE I ZAWODOWE
Czym jest wideomodelowanie?
Wideomodelowanie to instruktażowa technika uczenia się polegająca na wykorzystaniu technologii wspomagającej, w której wykorzystuje się nagrania.
Modelowanie z użyciem nagrań wideo, jeśli jest przeprowadzone
w odpowiedni sposób, przynosi wiele korzyści. O powodzeniu tej metody decyduje: powtarzalność, ekspozycja, przewidywalność i przystępność – one prowadzą do pełnego zaangażowania osoby w proces uczenia się.
Dlaczego gogle wirtualnej rzeczywistości?
W życiu codziennym liczy się pierwsze wrażenie – w goglach jest to immersja. To niesamowite zjawisko sprawia, że bierny obserwator nagle staje się uczestnikiem danego procesu, przez co jest on dużo lepiej zapamiętywany. Narzędzie jest bardzo atrakcyjne, a jednocześnie wspomaga koncentrację na danym materiale. Gogle odcinają również wszelkie dystraktory płynące z zewnątrz – co ułatwia lepsze zapamiętanie kroków prezentowanej czynności. Liczne badania potwierdzają, że w wirtualnej rzeczywistości czas na przyswojenie materiału lekcyjnego jest czterokrotnie szybszy niż czas przyswajanego materiału metodą tradycyjną.
Dla kogo?
> KAŻDEGO, kto chce poznać narzędzie, jakim jest VR oraz technika wideomodelowania. > NAUCZUCIELI i TERAPEUTÓW pracujących z osobami z niepełnosprawnością intelektualną i ASD.
Skontaktuj się z nami
Jeśli masz pytania dotyczące szkolenia to odezwij się do nas!
Magdalena Kaczmarek
Ekspert ds. upowszechniania
E m.kaczmarek@senseconsulting.pl
T +48 531 823 066
Agata Pakieła
Ekspert ds. upowszechniania
E a.pakiela@senseconsulting.pl
T +48 576 208 777