INNOWATORZY
Piotr Milewski
Pomysłowy i niezawodny twórca gier oraz wykładowca akademicki. Jest autorem ponad 200 larpów [LARP (ang. live action role-playing) – aktywność na pograniczu gry i sztuki, podczas której uczestnicy wspólnie tworzą i przeżywają opowieść, odgrywając role podobnie do improwizowanego teatru. Akcja larpu może być osadzona zarówno w świecie rzeczywistym, jak i fikcyjnym.], gier miejskich, gier rzeczywistości alternatywnej [ARG], gier planszowych oraz karcianych. Członek oryginalnego zespołu kreatywnego, który jest odpowiedzialny za stworzenie znanego na całym świecie larpu “Szkoła Czarodziejów” na podstawie historii w oparciu o książki o Harrym Potterze, który miał swoją premierę w 2014 roku na Zamku Czocha. W latach 2015-2021 roku był starszym wykładowcą na Gamedec (Humanistyka drugiej generacji – badanie i projektowanie gier) na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, a od 2020 asystentem dydaktycznym na Uniwersytecie Morskim w Gdyni, wykładając takie przedmioty, jak Projektowanie gier planszowych, Projektowanie gier analogowych, Projektowanie gier miejskich i ARG, Zarządzanie projektem, Zarządzanie projektami informatycznymi, Grywalizacja, Multimedia, Grafika komputerowa i techniki multimedialne.
Marta Tymińska
Z wykształcenia psycholożka i kulturoznawczyni. W swojej pracy naukowej skupia się przede wszystkim na grach cyfrowych i ich kulturotwórczej roli. Rozprawa doktorska poświęcona była studiom nad awatarami, bada również opowieści transmedialne, gry niezależne oraz relacje pomiędzy graczem, awatarem a emergentną narracją gier. Obecnie pracuje na Uniwersytecie Gdańskim na stanowisku adiunkta w Zakładzie Filmu i Mediów w Instytucie Badań nad Kulturą na Uniwersytecie Gdańskim, wcześniej przez dwa lata pracowała na kierunku Humanistyka Drugiej Generacji na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego. Na kierunkach „Wiedza o filmie i kulturze audiowizualnej” oraz „Produkcja form audiowizualnych” prowadzi zajęcia z projektowania gier, sama tworzy materiały. Edukatorka filmowa od 2009 roku, a także organizatorka wydarzeń poświęconych popkulturze (Pasja Minicon w Gdyni), animatorka kultury lokalnej, członkini Stowarzyszenia Arteria oraz aktywistka równościowa. Pracuje z instytucjami kultury, organizacjami pozarządowymi oraz ze szkołami.
INNOWACJA
Uniwersalny Podręcznik Projektowania Gier
Naszą innowację można sklasyfikować jako narzędziownik: interaktywny podręcznik, zawierający oprócz wiedzy teoretycznej zestaw ćwiczeń oraz metodologię prowadzenia projektów growych w modelu ścieżki szybkiego prototypowania.
Odpowiada ona na potrzebę, którą można wyrazić słowami:
“Chcę nauczyć się, jak mogę zaprojektować grę, która będzie realizować zaplanowany przeze mnie cel [X]”.
Projekt powstaje jako odpowiedź na brak jakiegokolwiek podręcznika do projektowania gier w języku polskim. Ów brak jest bolączką rosnącej grupy studentów_ek i wykładowców_czyń kierunków i specjalności growych oraz nauczycieli_ek oraz edukatorów_ek zainteresowanych projektowaniem własnych gier o charakterze edukacyjnym.
Jako doświadczeni akademicy chcemy stworzyć we współpracy z przedstawicielami grup docelowych założenia nowoczesnej metody nauczania, której logika wykładu skupiona jest na docelowym celu i użyteczności gry.
Produktem naszej innowacji będzie podręcznik oraz skorelowany z nim zestaw ćwiczeń, który będzie skuteczny zarówno w procesie nauczania na poziomie szkolnictwa wyższego, jak i podczas samodzielnej nauki.
<- Innowatorzy