INNOWATORKI
Aleksandra Kaczmarek – nauczyciel plastyki, techniki, w Zespole Szkół Społecznych nr 1 STO w Poznaniu oraz nauczyciel plastyki i terapii pedagogicznej w XX LO w Poznaniu.
Organizatorka konkursów plastyczno-historycznych i plastycznych.
Alicja Wolińska – nauczyciel plastyki w Zespole Szkół Społecznych nr 1 STO w Poznaniu.
Pracowała jako instruktor działań artystycznych w CK Zamek. Pracowała również w Wytwórni Filmów Animowanych dzięki czemu poznała nowe techniki np. technikę malowania na celuloidach. Obecnie dokształca się z techniki pisania ikon.
Małgorzata Kaczmarek – Giergasz – nauczyciel informatyki w Zespole Szkół Społecznych nr 1 STO w Poznaniu.
Prowadzi zajęcia komputerowe dla uczniów począwszy od nauczania początkowego po liceum.
Innowacje uważa za podstawę nauczania swojego przedmiotu w kontekście interdyscyplinarnym, który pozwala na funkcjonowanie w dzisiejszym cyfrowym świecie.
INNOWACJA
Doświadczać jak Leonardo – budowanie kultury uczenia się i kreatywności.
Skąd pomysł na innowację?
Pomysł na nasza innowację powstał w wyniku poszukiwania możliwości przedstawienia przedmiotu plastyka jako wspierającego rozwój każdego człowieka.
Jako wzór do naszego projektu zaproponowaliśmy postać Leonardo da Vinci, który zdobywał wiedzę poprzez doświadczenia, eksperymenty, poszukiwania i rozwijanie własnych zainteresowań. Wśród nauczycieli, rodziców i uczniów przedmioty artystyczne są traktowane jako mało ważne. Przedmiotu tego w siatce godzin jest niewiele i nie jest obecny we wszystkich klasach, dlatego stwierdziłyśmy, że warto zainspirować lekcje na innych przedmiotach z wykorzystaniem działań artystycznych.
Nasz zespól składa się z dwóch nauczycieli plastyki i nauczyciela informatyki. Informatyka podobnie jak plastyka jest przedmiotem uważanym za mniej ważny pomimo, że w dzisiejszym świecie nie da się dobrze funkcjonować bez umiejętności informatycznych.
W naszej innowacji pokazujemy wykorzystanie tych przedmiotów podczas wszystkich działań szkolnych, pokazujemy również o ile więcej możemy osiągnąć zmieniając sposób pracy z tradycyjnego na interdyscyplinarny.
Jesteśmy zespołem pełnym energii i cały czas szukamy rozwiązań, które będą mogły jak najlepiej funkcjonować w szkole.
Kierujemy nasze działania do nauczycieli jako użytkowników a przez nauczycieli do uczniów jako odbiorców. Zależy nam na szkole, w której uczniowie będą rozwijać kreatywność, współpracę w zespole interdyscyplinarnym i będą chętnie chodzić do szkoły.
Chcemy również, aby nauczyciele pozytywnie nastawili się do pracy, która pozornie jest mniej wymagająca. Pozornie? Dlatego, że wiedza, do której uczniowie dotrą samodzielnie, a my to skorygujemy pozostanie z nimi na dłużej.
Takie rozwiązania znajdziecie w naszej innowacji, która jest narzędziem interaktywnym z całą obudową: filmy, scenariusze, karty pracy, prezentacje.
<- Innowatorzy