Scroll to top

INNOWATORZY

Dorota Uchwat-Zaród i Marcin Zaród są edukatorami, nauczycielami języka angielskiego oraz

innowatorami edukacyjnymi i autorami książki “Godziny Rozwoju. Jak wspierać nastawienie na rozwój i uczyć (się) innowacyjnie”, za którą otrzymali statuetkę “Liderzy zmian w edukacji” w programie Popojutrze 2.0. Mieszkają i pracują w Tarnowie. Należą do grupy Superbelfrzy RP oraz są trenerami Centrum Edukacji i Rozwoju Progresownia. Prowadzą warsztaty dla nauczycieli, propagując nowe metody i narzędzia dydaktyczne. Są autorami wielu artykułów w branżowych czasopismach edukacyjnych (m.in. Języki Obce w Szkole, Perspektywy, Dyrektor Szkoły), współpracują z wydawnictwami Oxford University Press Polska oraz Macmillan Polska, a także są trenerami w rządowych programach związanych z bezpieczeństwem cyfrowym. W 2013 roku Marcin zdobył tytuł Nauczyciela Roku oraz przez 4 lata był współtwórcą polskiego podcastu edukacyjnego EduGadki.

Prywatnie są małżeństwem, mają dwójkę dzieci, kochają podróże, z których czerpią mnóstwo inspiracji oraz Tai-Chi.

INNOWACJA

EduEnglish WINdow Opener

Nasza innowacja “EduEnglish WINdow Opener” to kurs e-learningowy typu “2 w 1” do nauki branżowego-edukacyjnego języka angielskiego, którego treść merytoryczna poświęcona jest najnowszym trendom edukacyjnym. Tematyka poszczególnych modułów opracowana została w ten sposób, aby poszerzać wiedzę pedagogiczną, rozwijać umiejętności językowe, jak również wpływać na postawy (nastawienie i motywację uczestnika kursu). Tematyka obejmuje m.in. korzyści wynikające z uczenia się języka angielskiego, motywację, nastawienie na rozwój, nowoczesne metody edukacyjne, najnowsze osiągnięcia w dziedzinie neuronauki oraz strategie efektywnego uczenia się.

Kurs skierowany jest do nauczycieli, studentów oraz wykładowców lektoratów na kierunkach pedagogicznych. Innowacja odpowiada na problem niskiej  znajomości  języka angielskiego wśród wielu obecnych i przyszłych nauczycieli, co ogranicza im możliwości międzynarodowej współpracy oraz wymiany doświadczeń i utrudnia dostęp do anglojęzycznych źródeł o najnowszych trendach edukacyjnych. Problem ten dotyczy głównie nauczycieli nie-anglistów oraz studentów kierunków pedagogicznych, którzy nierzadko uczeni są dydaktyki w oparciu o materiały sprzed 40-50 lat, a na lektoratach nie poznają języka specjalistycznego. To powoduje, że wciąż powielane są schematy sprzed wielu lat, a przestarzałe metody nie przystają do wyzwań XXI wieku.

Uzupełnieniem kursu e-learningowego jest “Learning log”(notatnik/zeszyt ćwiczeń i refleksji) dla osoby uczącej się. Nauczyciele prowadzący  lektoraty  otrzymają też poradnik metodyczny. Z kursu będzie można korzystać zarówno na komputerach, jak  i urządzeniach przenośnych.

Innowacja