INNOWATORZY
Nasz zespół jest skoncentrowany na jednym zadaniu – pomocy w rozwoju uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie zaś z niepełnosprawnością ruchową, w tym afazją.
Katarzyna Trembaczowska-Brom – nauczyciel dyplomowany języka angielskiego, wychowawca oddziału specjalnego dla uczniów z afazją, oligofrenopedagog i tyflopedagog.
Szuka, szuka i szuka… nowych metod i technik nauczania, aby umożliwić uczniom rozwój umiejętności i poszerzanie wiedzy.
Próbuje, próbuje i próbuje… integrować uczniów, rodziców, nauczycieli, młode i starsze pokolenie a także osoby niepełnosprawne.
Aneta Neffe – psycholog, oligofrenopedagog, terapeuta rodzinny, instruktor programu Golden 5, instruktor programu Unplugged.
Szuka, szuka i szuka… sposobów budowania relacji rówieśniczych oraz wspierania budowania pozytywnej samooceny.
Próbuje, próbuje i próbuje… ułatwiać rodzicom zrozumienie dysfunkcji swoich dzieci, jak i pomagać w poszukiwaniu rozwiązań dla trudności edukacyjnych i wychowawczych.
Irena Węgrzyn – dyplomowany nauczyciel matematyki, wychowawca oddziału specjalnego, oligofrenopedagog.
Szuka, szuka i szuka… materiałów dydaktycznych dostosowanych do możliwości i potrzeb uczniów.
Próbuje, próbuje i próbuje… sprawić, żeby jej wychowankowie nabyli jak najwięcej kompetencji społecznych.
Dariusz Garncarczyk – nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie, wicedyrektor szkoły podstawowej, instruktor programu Golden 5.
Szuka, szuka i szuka… indywidualnych metod pracy z uczniami.
Próbuje, próbuje i próbuje… odnaleźć jak najwięcej metod podnoszenia kompetencji nauczycieli w pracy dydaktycznej i wychowawczej z uczniami o różnych deficytach.
Joanna Błażejewska-Ziora – pedagog, logopeda, neurologopeda kliniczny, surdologopeda, nauczyciel rewalidacji usprawniającej mowę.
Szuka, szuka i szuka… coraz to nowszych rozwiązań metodycznych, które będzie w stanie wykorzystać w pracy z uczniami z deficytami.
Próbuje, próbuje i próbuje… znaleźć dla nauczycieli i specjalistów wspólny cel, który będzie kluczem do przygotowania młodych ludzi z deficytami do sprostania rzeczywistości dorosłego życia.
INNOWACJA
afazJA - możeMY
Koncepcja innowacji afazJA -możeMY jest odpowiedzią na problem niedostosowania metod nauczania do potrzeb uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności ruchowej – w tym afazji – na II etapie edukacyjnym. Dotyczy on zarówno uczniów, jak i ich rodziców i nauczycieli. Innowacja społeczna w swojej koncepcji przewiduje holistyczne podejście do procesu nauczania. Celem naszych działań jest znalezienie rozwiązań odpowiadających potrzebom uczniów, rodziców i nauczycieli. Produktem naszej innowacji jest kompletny model pracy w oddziale specjalnym, który będzie mógł być wykorzystany w całości lub stanowić inspirację dla nauczycieli.
Innowacja zakłada:
- korelację międzyprzedmiotową i pracę blokami tematycznymi poprzez przygotowanie listy zagadnień realizowanych podczas nauczania wszystkich przedmiotów, wizualnych pomocy dydaktycznych do ich realizacji, przykładowych scenariuszy opartych na sketchnotkach, przygotowanych zgodnie z jednolitym schematem prowadzenia lekcji;
- współpracę z rodzicami poprzez przygotowanie schematu codziennej wymiany informacji między nauczycielami i rodzicami, jak również opracowanie przykładowych informacji dla rodziców;
- zajęcia w dedykowanej sali lekcyjnej (poprzez przygotowanie wizualizacji, wyposażenie sali i prowadzenie w niej lekcji);
- opracowanie poradnika dla rodziców i nauczycieli zawierającego praktyczne wskazówki do pracy.
<- Innowatorzy