Godziny Rozwoju
Jak wspierać nastawienie na rozwój i uczyć (się) innowacyjnie.
DLA KOGO
Naszą innowację kierujemy do rodziców i wychowawców, którzy chcą wspierać swoich wychowanków w rozwoju, rozwijać u nich wytrwałość oraz pokazywać jak sobie radzić z porażkami. Drugą część publikacji “Godziny Rozwoju” dedykujemy głównie nauczycielom. Dzięki zebranym przez nas w jednym miejscu poradom i kompleksowym informacjom o wspieraniu motywacji wewnętrznej i innowacyjności oraz o Projektach Pasji, będą oni mogli wdrażać tę innowacyjną metodę na swoich lekcjach bez względu na przedmiot, którego uczą.
ROZWIĄZANIE
Rodzice znajdą w publikacji “Godziny Rozwoju” przydatne treści, zwłaszcza w pierwszej części poświęconej nastawieniu na rozwój i radzeniu sobie z wyzwaniami. Dla nauczycieli przygotowano dodatkowo scenariusze cyklu lekcji opartych na treściach całej publikacji. Użytkownicy innowacji “Godziny Rozwoju” mogą też skorzystać z materiałów dodatkowych, na przykład trzech odcinków podcastu, nagranych z ekspertami specjalnie do tej publikacji, oraz wybranych treści audiowizualnych z wykładami, prezentacjami i wywiadami, które pomogą zgłębić zagadnienia przedstawiane w książce.
INNOWATORZY
Dorota Uchwat-Zaród i Marcin Zaród
są rodzicami dwójki nastolatków – Natalii i Kamila. Od ponad dwudziestu lat pracują jako nauczyciele języka angielskiego w tarnowskich liceach ogólnokształcących. Od niemal dziesięciu lat działają aktywnie w społeczności eduzmieniaczy – grupie Superbelfrzy RP. Są autorami artykułów w czasopismach dla nauczycieli oraz trenerami w programach edukacyjnych.
Prowadzą Stowarzyszenie Tarnowska Akademia Nauki zajmujące się wspieraniem nauczycieli i edukatorów w edukacji zdalnej i hybrydowej. Od kilku lat ćwiczą tai-chi i uwielbiają podróże, z których czerpią inspiracje do swojej pracy. Przez cztery lata Marcin prowadził polski podcast edukacyjny EduGadki. W 2013 roku zdobył tytuł Nauczyciela Roku, a w kolejnych latach projekty jego uczniów zdobywały międzynarodowe nagrody w konkursach Cyberfair oraz Unsung Heroes.
Skąd pomysł na książkę?
Stykamy się często z krytycznymi uwagami dotyczącymi polskiej szkoły. Z wieloma argumentami się zgadzamy, ale nie chcemy ograniczać się do narzekania. Wierzymy, że w ramach istniejącego systemu edukacja może być jeszcze lepsza.
Opierając się na solidnych badaniach, przedstawiamy teorię dotyczącą nastawienia na rozwój, kreatywności i motywacji oraz narzędzia, które pomogą rodzicom i nauczycielom rozwijać te kompetencje zarówno u siebie, jak i u dzieci lub uczniów.